۱۳۸۸ دی ۱۵, سه‌شنبه

بازداشت بیش از 35 دانشجو دانشگاه غیر انتفاعی خیام مشهد

شبکه جنبش راه سبز (جرس): در پی برگزاری تجمع بیش از 500 تن از دانشجویان سبز دانشگاه غیر انتفاعی خیام مشهد در اعتراض به وقایع روزهای اخیر در دانشگاه های مشهد، بیش از 35 دانشجو این دانشگاه روز گذشته بازداشت شدند.
به گزارش جرس، دانشجویان دانشگاه خیام در اعتراض به حمله خونین نیروهای انصار و لباس شخصی های حامی دولت کودتا به دانشگاه آزاد مشهد در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه و بازداشت 210 دانشجو دانشگاه آزاد و زخمی کردن دهها دانشجو این دانشگاه و همچنین حمله روز پنجشنبه نیروهای امنیتی به دانشگاه ها سجاد مشهد ، از ساعت 12 روز گذشته در صحن دانشگاه خیام تجمع با شکوهی برگزار کردند.
این تجمع از ساعت 12 با سرود یار دبستانی آغاز شد و تا ساعت 14:30 دقیقه ادامه داشت. دانشجویان باشعار " دانشجو زندانی آزاد باید گرد" خواهان آزادی دانشجویان زندانی دانشگاه های آزاد ، فردوسی و سجاد مشهد شدند. دانشجویان شعار هایی مانند " یا حسین میرحسین " و " مرگ بر دیکتاتور " نیز سر دادند.
گفتنی است هنگام برگزاری این تجمع ، نیروهای امنیتی و لباس شخصی در صحن دانشگاه حاضر شدند و از تجمع دانشجویان فیلم برداری کردند. پس از اتمام آرام تجمع و هنگام خروج دانشجویان از دانشگاه خیام ، نیروهای انتظامی و امنیتی که دانشگاه را محاصره کرده بودند ، بیش از 35 تن از دانشجویان دانشگاه سجاد را بازداشت و با سه دستگاه ون نیروی انتظامی به بازداشتگاه پلیس امنیت منتقل کردند. در بین بازداشت شدگان امروز دانشگاه خیام دست کم هفت دانشجو دختر وجود دارند.
دانشجویان دانشگاه خیام اعلام کرده اند در اعتراض به این بازداشت ها امروز نیز تجمع خواهند کرد.
ادامه تجمعات دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد در روز دوشنبه
سبز های دانشگاه فردوسی نیز مانند روزهای گذشته به تجمعات اعتراضی خود ادامه دادند.
علی رغم آنکه به علت فرجه های قبل از امتحانات ، دانشگاه در حالت نیمه تعطیل قرار دارد ، برای چندمین روز متوالی دانشجویان دانشگاه فردوسی با تجمع مقابل دانشکده فنی و سر دادن شعارهایی به حمله وحشیانه نیروهای انصار و لباس شخصی های حامی دولت کودتا به دانشگاه ازاد و بازداشت دانشجویان دانشگاه سجاد ، اعتراض کردند.
این گزارش حاکیست امروز نیز فضای همه دانشگاه های شهر مشهد به شدت امنیتی بوده است و نیروهای انتظامی و لباس شخصی با حضور در خیابان های منتهی به دانشگاه ای فردوسی ، آزاد ، سجاد و خیام مشهد ، این دانشگاه ها را محاصره کردند. به علت حضور بسیار گسترده ماشین های انتظامی و یگان ویژه در بسیاری از میادین و خیابان های مشهد ، حکومت نظامی غیر رسمی در این خیبان ها برقرار شده است.
گفتنی است هم اکنون 30 دانشجو دانشگاه آزاد ، 35 دانشجو دانشگاه خیام ، 10 دانشجو دانشگاه سجاد و 2 دانشجو دانشگاه فردوسی مشهد در بازداشتگاه های اطلاعات و پلیس امنیت مشهد زندانی میباشند ، همچنین از وضعیت دانشجویان مصدوم دانشگاه آزاد مشهد که از صحن این دانشگاه ربوده شدند هیچ اطلاعی در دست نیست.
دانشجویان دانشگاه های مشهد اعلام کرده اند تا آزادی همه دانشجویان زندانی و محاکمه مهاجمان به دانشگاه های آزاد و سجاد به تجمعات اعتراضی خود ادامه خواهند داد.
اطلاعات تکمیلی متعاقبا منتشر خواهد شد.

http://www.rahesabz.net/story/7172/

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر